Learn Italian!

diumenge, 28 de febrer del 2010

DIARI DEL VIATGE: Dies 4-5 "Escola i cap de setmana"

Hem passat un finde genial!!! Ara, això si, no hem parat d'anar d'un cantó a l'altre i estem morts!!!

DISSABTE vam anar a l'escola pel matí i ens van fer un petit tour. La veritat és que és preciosa!!! L'espai central és molt lluminòs i les instal·lacions són boníssimes!! També ens van dir que era una escola especial i que no totes les escoles d'Itàlia eren així, és clar. Vam veure la seva biblioteca, menjador, sala de profes, aules, gimnàs, etc. Després els alumnes italians i catalans van fer un petit torneig/patxanga de voleibol. A l'hora del pati (que per cert, només fan de 11:15h a 11:30h!!!!) ens havíen preparat una exhibició de hip-hop xulíssima!!! Però nosaltres també vam aportar el nostre granet de sorra, ja que el Fèlix, tot sol allà davant de tothom, ens va fer una exhibició de break-dance excepcional!!! Després vam fer una volta per Paese i ja va ser l'hora d'anar a dinar amb les famílies. A la tarda, molts alumnes van quedar per anar a Treviso i fer un gelat. I pel vespre, totes les famílies es van coordinar per anar a fer una pizza tots junts a un restaurant. Quina bona coordinació! Wow!

Nosaltres vam anar a dinar a casa de la professora que acull a la Carmen, la Fiorenza, i ens vam atipar de pasta boníssima!!!! Després vam quedar amb una altra professora (Lisa) per veure el poble on ella viu, Castelfranco, amb la seva muralla, la plaça principal, els portics, l'art de Giorgione, etc. Vam quedar per sopar amb una amics seus i vam anar allà on nostre senyor va perdre l'espardenya a menjar una pizza mentre un grup de rock ens eixordava i ens feia venir mal de cap fins a les 2 de la matinadaaaa!!! Mamma mia!

DIUMENGE els nostres alumnes van fer moltes activitats molt variades. Uns quants van anar a patinar sobre gel, uns altres van anar a veure un espectacle de magia i uns altres van anar a la muntanya a fer orientació!!! Per la tarda van tornar a quedar per donar un volt, prendre un gelat i, fins i tot, per jugar a la play-station!!!

Nosaltres vam agafar el tren, mortes de son després de la serenata de la nit anterior, i vam marxar cap a VERONA!!! Va ser preciòs!!! Vam veure l'Arena (que és el tercer amfiteatre romà més gran del món) i vam riure molt amb la meva "patoseria". Després vam anar a veure la Casa de la Giulietta i el seu balcó d'enamorada, l'habitació, els vestits, etc. També vam anar a la Pl. delle Erbe i vam pujar els inacabables esglaons de la Torre Lamberti per veure la imatge aerea de la ciutat i per espantar-nos de mort amb les campanades de les 4h! També vam veure la Pl.Signori amb l'estatua de Dante, el Ponte de Pietra que porta al Teatre Romà, el Duomo (la catedral de la ciutat), el Castelvecchio amb el seu arc de triomf i el pont de pedra medieval i per últim la tomba de Giulietta.

Després de tota aquesta passejada ens esperava un tornada amb un tren ple a petar i un sopar a les 22h a casa de la professora que m'acull a mi (Cristina), junt amb el seu marit (Lorenzo) i una altra professora de l'escola (Beatrice) i el seu marit (Tiziano). Perfecte per acabar la bonna sera!!!

1. ¡Hala!
    Quantes entrades seguides...¡ja era hora!
    Jo no vaig anar a patinar sobre gel, ni a menjar pizza, ni a fer un gelat, ni a jugar a la play!